Weer lekker in mijn vel

Powerwalking

Goede conditie en betere weerstand

Wandelen is goed voor lichaam en geest. Het verbetert je weerstand en algehele gezondheid. Zo zorgt het naast het verbranden van calorieën ook voor spieropbouw en zelfs meer botmassa. Een half uur wandelen per dag helpt al om je bloeddruk en cholesterolgehalte naar beneden te krijgen. Daarnaast zorgt wandelen voor een betere stoelgang en werkt het bevorderend voor een goede nachtrust. Alle reden dus om van de bank af te komen en de natuur in te trekken!

Met powerwalken doen we er nog een schepje bovenop.

Bij “gewoon” wandelen, wandel je gemiddeld zo’n 5 km per uur. Bij powerwalking kan dit tussen de 6 en 7 km per uur komen zijn. Let wel! het kan! het hoeft niet. We bouwen rustig en beheerst op.

 We beginnen met een warming up en eindigen met een cooling down. Tussendoor doen we spierversterkende oefeningen.

 Niet met de neus in de modder, maar we maken wel gebruik van de omgeving.  Dus de boom die er staat of een bankje waar je gebruik van kan maken. Alle oefeningen zijn aan te passen. Voor iedereen maak ik het werkbaar. Ook wanneer je denkt dat het jou niet gaat lukken.

Mijn uitgangspunt

Veiligheid

We gaan proberen je grenzen iets te verleggen, maar wel met beleid. Een uitdaging is leuk, maar niet ten koste van alles. 

Plezier

Ik vind het belangrijk dat er plezier gemaakt wordt. Een grapje onderweg, met elkaar kletsen. Dat moet kunnen. Hoe leuker je het vindt, hoe groter de kans dat je het volhoudt. En soms zit kletsen er even niet in omdat je alle aandacht nodig hebt om bij te blijven of een oefening te doen.  

profiel 2

Bewegen is voor iedereen!

Ik ben ervan overtuigd dat er voor iedereen een vorm van beweging bestaat die bij je past. Sporten gebeurt niet alleen in de sportschool. Er zijn vele manieren van beweging. Blijf zoeken totdat je iets vindt waar je blij van wordt. En soms moet je het even wat langer de kans geven dan 1 x. Daarom is de strippenkaart ook zo handig. Je koopt 10 lessen. Dat is een mooi aantal om iets te testen. Blijkt het na 10 x toch niets voor jou te zijn, dan zit je er niet aan vast. Maar je hebt wel mooi 10 x 1 uur gesport!

Lesdagen Powerwalking

Maandag: 9:00-10:00  start 12 juli

Woensdag: 17:00-18:00 start 14 juli

Wat trek je aan?

"
Voor powerwalking heb je goede loopschoenen nodig (geen wandelschoenen). De schoenen moeten flexibel en soepel zijn, met een stevige, verende zool. Houd er bij het kiezen van je schoen rekening mee dat je voeten kunnen opzwellen als je flink doorloopt. Draag daarnaast comfortabele, ventilerende en soepele kleding. Is het koud? Beter drie dunne lagen kleding over elkaar, dan één dikke laag.
YVonne Kasemier
Weer Lekker In Mijn Vel